Hva kan Krisesenteret tilby?

  • Døgnåpen telefon (778 45 260/ 770 25 550)

Telefonen er åpen hele døgnet for deg som trenger noen å snakke med. Her kan du også motta informasjon om rettigheter, råd og veiledning, samt avtale dagbesøk eller botilbud.

  • Dagbesøk

Senteret tilbyr samtaler, informasjon, råd og veiledning, samt bistand og følge til kontakt med hjelpeapparatet og andre viktige aktører i nærmiljøet.

  • Botilbud

Utsatte kan komme og bo på Krisesenteret i en akuttfase. Vi har et eget hus som er innredet som et hvilket som helst hjem. I tillegg har vi en etasje tilrettelagt for beboere med funksjonsnedsettelse.

De som bor på senteret må i utgangspunktet greie seg selv med tanke på økonomi, renhold, ivaretakelse av barn, matlaging osv. Vi ser likevel at det i begynnelsen ofte vil være behov for ekstra hjelp, og da vil vi selvfølgelig være behjelpelige.

  • Oppfølging i reetableringsfasen

De som flytter ut av Krisesenteret får tilbud om oppfølging i form av telefonkontakt og/eller hjemmebesøk i etterkant av oppholdet.

  • Utadrettet virksomhet

Krisesenteret tilbyr informasjon og opplæring til hjelpeapparatet, publikum og offentlig myndighet.

  • Advokatvakt

Hver mandag i partallsuker er det advokat tilstede på krisesenteret. Her kan man få råd og veiledning i juridiske spørsmål som omhandler vold i nære relasjoner.